Friday, April 22, 2011

♥falsafah cinta..♥

Tadi aku bru jer abeskan novel 'bidadari hujan'..
cam bez juga ctenye..tp sjak kebelakangan ni, asyik menerima novel yg brcinta selepas kawin je..mungkinkah nasibku seperti itu??tapi diharapkan  mndpt jdoh yg baik buat diri ini..yg sdia menerima aku seadanya..yg blh membimbingku ke jln yg bnr n d'rahmati Allah...hurm...



dlm novel tu ade la pasal falsafah cinta n rule..tp aku suke dye pnye falsafah coz agk klaka tp agk msk akal..hurmmmm...

Rule Number 1 : Kata org,cinta itu dtg drp mata lalu trn ke hati..
bt0l ke??..bohong!kalau buta?

          Rule Number 2 : Mungkin jge cinta itu dtg dr drp suare lalu trn ke hati..
Tipu!! kalau bisu,cm ner lak??

back to Rule Number 1.law pekak,bak kate Donald E. Wildman 
- cinta adalah bahasa yg trlihat oleh si buta n trdgr oleh si pekak!


# ada juge yg kata "cintailah duniamu sedikit berbandng akhiratmu"..
               # x krg pntingnye jge.."cintailah suadaramu seperti mane kamu mncintai dirimu..
# kata Plato..... " Dengan sentuhan cinta,sume org mnjd pjangga "......
       # kata Sukarno..."Cinta itu apabila kita bertemu dgn seseorg yg kita serasi.
                   Dan keserasian itu membuahkan kegembiraan yg x terhingga..
# kata Shakespeare..."Cintailah sume org tp jgn percayakan sumenye..
                          # kata anonymous.." Apabila kemiskinan dtg dari pintu hadapan, cinta akan lari ikut pintu blakg..


tapi bagi aku,ade 1 ni yg agak menarik ' cinta itu seperti kerepek pisang. Sekali aku mkn,aku akn mkn lagi......sebab aku memang suke mkn kerepek pisang..hehe...
eh,bkn 1 tp ade lagi......" cinta itu seperti air sungai yg mengalir di celah-celah batu..sejuknya merejam hingga ke tulang sum-sum namun badan akn trasa nyaman dgn kedinginan itu....tp yg ni cm ne lak law musim kemarau..air akn kering kontang so kau akn kepanasan d'smbah chya mentri...?


No comments:

Post a Comment